gzela.eu

Temat: Tłumnik do 2t
nic z tego, układ wydechowy w 2T jest integralną częścią silnika i jest dobierany bardzo starannie, ludzie doktoraty pisali z budowy tłumika do 2T a nie jeden poległ :) w 4T wydech zawsze tylko przeszkadza :) na dole masz animację, zobacz jak fala odbija się od częsci tłumika i wraca niedopuszczając aby zawartość cylindra zwiała http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
Źródło: enduro-adventure.com/forum/viewtopic.php?t=1190



Temat: Tuning silnika dezamet 023
Dyfuzor, a nie dyfer ! Ja pierdziele. Układ wydechowy w silniku 2T jest bardzo ważny. Odpowiednie dostrojenie pozwala na uzyskanie większej sprawności silnika w całym zakresie obrotów i zmniejszenie spalania. Moc max i moment obrotowy ustalamy przez regulacje długości rury wydechowej i odległości (pierwszej) przegrody tłumika. W przypadku pustych dyfuzorów regulacje dokonujemy przez przedłużanie lub skracanie końcówki wydechowej. SzczytTechniki jeśli naprawdę chce bawić sie w dostrajanie układu ssącego i wydechowego lub konstrukcje nowego tłumika to polecam Ci zakup książki pana Sałka. Książka na pewno sie przyda i będziesz miał problem z głowy. W ... Szczerze to nawet mam ochotę na takie zabawy i nawet na budowę wydechu dedykowanego pod ten silniczek.
Źródło: forum.skutery-motocykle.pl/viewtopic.php?t=2374


Temat: Skracanie tłumika
doam ze nawet zwykle podniesienie koncowki tlumika , jakiekolwiek wprowadzanie zmian w jego budowie moze tylko ujemnie wplynac na zywotnosc, dynamike, czy spalanie silnika w 2t... Ci ktorzy go zaprojektowali obrali najlepsza opcje sposrob wielu, wielu innych konstrukcji specjalnie do tego modelu...aby tlumik mial najlepsze wlasciwosci ci "geniusze" z fabryki w Zschopau dokonywali wielu obliczen co do przepustowosci tlumika itp... Mysle ze akurat w silnikach 2t nie warto poprawiac fabryki..no chyba ze ktos jest profesjonalista..
Źródło: forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=1432


Temat: Rura wydechowa
Rura wydechowa składa się z kolanka wydechowego i tłumika. Tłumik zaś z dyfuzora (to w środku) i rezonatora (ta końcówka). Tak nawiasem mówiąc. :P Co, do zmiany "rury", na inną, nie ... wrócić do garażu i odpalić browarka. :P Nie znam szczegółowych różnic konstrukcyjnych, dotyczących budowy silnika (mam na myśli ukształtowanie tłoka i kąty rozrządu), ale tłumik, jak i kolanko spełnia bardzo ważną rolę. I to nie tylko w Simsonie, ale we wszystkich silnikach dwusuwowych, w których rozrząd jest sterowany tłokiem. Gdyby odczepić cały tłumik i pojechać Simson'em na hamownię, to jego parametry by się radykalnie zmieniły. W szczególności przebieg maksymalnego momentu i maksymalnej mocy. Dla czego: Aby to zrozumieć, trzeba przeanalizować zasadę działania silnika 2T. Wiadomo, że tłok sunąc ku górze, zasysa mieszankę do ... tłok je spręża). I tutaj się rodzi problem: Część mieszanki nam spier@#$ do wydechu. Aby temu zapobiec, tłumiki silników dwusuwowych mają ściśle wyliczone parametry, w których skład wchodzi długość kolanka wydechowego, jego kształt, kształt komory dyfuzora, jego budowa i wielka kupa innych parametrów, których sam nie rozumiem. Wszystko po to, aby w powtarzających się cyklach pracy silnika, spaliny wydmuchiwane w wydech dostawały dodatkowego sprężania i wdmuchiwały "świeżą" mieszankę (tą, która uszła), spowrotem do cylindra. Dla tego właśnie dobranie odpowiedniego tłumika jest bardzo ważne. Na tłumiku z sąsiedniego Simson'a, różnica może być niewyczuwalna, ale gdybyś odkręcił kolanko wydechowe i przejechał się bez - wyczuł byś wyraźnie spadek mocy. Na tej właśnie zasadzie działają tłumiki sportowe. Ufff... to idę spać. Widzę, że mam jeszcze trochę pracy,...
Źródło: simsonrulez.fora.pl/a/a,1043.html


Temat: tuningowy tłumik
<my a jak by zamiast tłumika wpakować strumienice? ona skręca powirtrze w wir i robi podciśnienie... No, czyli działa odwrotnie jak trzeba. Przestudiuj sobie budowę wydechów w silnikach 2T
Źródło: jawa50.fora.pl/a/a,4098.html